Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> 1,6... 2,0 a moze 1,8?
[odpowiedz]
[1]
1,6... 2,0 a moze 1,8?
AutorWiadomość
Robson15.01.2005 17:35

Od: 2004-10-07
Postów: 11
Panowie serce mojego taunusa `79 (1,6 od sierry) umiera powoli i piekna to smierc, ale poki cieply juz mysle o przeszczepie....
macie przerozne silniki i jeszcze rozniejsze doswiadczenie wiec poradzcie

robie nim okolo 50 km dziennie, na gazie - chcialbym tym razem cos mocnieszego - powiedzcie mi jaka jest roznica w ekonomi 2,0 r4 a v6? a moze jakis 1,8 od sierry? i jeszcze jedno - jakich przerobek wymagaloby wlozenie czegos innego niz 1,6?

z powazaniem
Robson
lukruś15.01.2005 18:01

Skąd: warszawka- wawer
Od: 2004-05-08
WWW
Postów: 292
Zasadniczo sam zmieniłem z 1.6 na 2.0 r4
wg mnie

2.0 r4

plusy
wszystko pasuje wyciągasz jeden silnik i w jego miejsce pakujesz drógi . alternator , rozrusznik , aparat zapłonowy itp pasuje . Mniej pali ( niż 1.6) . silnik waży podobnie ( nie trzeba zmieniać spreżyn na mocnijsze )
minusy
brak specyficznego dźwieku pracy V6

2.0 v6

plusy
koooltowy odgłos pracy silnika

minusy
większa waga silnika (zmiana spreżyn na mocnijsze lub poruszanie się 5 cm nad aswaltem) , kombinacje elektryczne , mnijsza moc co za tym idzie i przyspieszenie (niż 2.0 r4), alternator , skrzynia biegów, chłodnica itp nie pasują , bardziej awaryjny i skomplikowany silnik .

podsumowywójąc
WG. MNIE najlepiej założyć silnik typu pinto (1.6 r4 , 1.8 r4 ,2.0 r4) szczególnie 2.0 bo sprawia największą frajde z jazdy i nie trzeba nic kombinować .
Robson15.01.2005 18:09

Od: 2004-10-07
Postów: 11
pinto? czyli ze co ? co to za oznaczenie?
mowisz o silniki oryginalnie taunusowskich czy moga byc od sierry na przyklad?
314TeR15.01.2005 18:22

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
Pinto jest to oznaczenie silników R4 forda - do rodziny należą najpopularniejsze pojemności 1,3 1,6 1,8 2,0 - generalnie zdrowe 2.0 jest najlepszym wyborem. W 1.8 się nie pakuj - pali więcej niż 2.0 a jeździ gorzej niż 1.6. Z czego weźmiesz ten silnik to już nie istotne - były one w Taunusach, Capri, Granadach, Sierrach, Transitach itd...

Jeśli boisz się przerubek - nie znasz się itd... to odpuść sobie wersję EFI z wtryskiem i szukaj gaźnikowej na webberze DGAV 32/36.
Robson15.01.2005 19:05

Od: 2004-10-07
Postów: 11
dzieki - no to azymut juz mam, a orientujecie sie moze ile moze kosztowac taki 2,0 r4?
gleacken15.01.2005 19:21

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
cena moze byc od 100zl do ~1000zl to zalezy od stanu:) ale dobry ze skrzynia i z calym osprzetem kupisz za ~600zl:)
Pająk15.01.2005 19:46

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-30
WWW
Postów: 900
a bardzo dobry z niemiec kupisz za 1200zl

[odpowiedz]
[1]