Technika |
Index >> Garaż >> 1,6... 2,0 a moze 1,8? |
[odpowiedz] |
|
1,6... 2,0 a moze 1,8? |
Autor | Wiadomość |
Robson | 15.01.2005 17:35 |
Od: 2004-10-07 Postów: 11 | Panowie serce mojego taunusa `79 (1,6 od sierry) umiera powoli i piekna to smierc, ale poki cieply juz mysle o przeszczepie.... macie przerozne silniki i jeszcze rozniejsze doswiadczenie wiec poradzcie robie nim okolo 50 km dziennie, na gazie - chcialbym tym razem cos mocnieszego - powiedzcie mi jaka jest roznica w ekonomi 2,0 r4 a v6? a moze jakis 1,8 od sierry? i jeszcze jedno - jakich przerobek wymagaloby wlozenie czegos innego niz 1,6? z powazaniem Robson |
lukruś | 15.01.2005 18:01 |
| Zasadniczo sam zmieniłem z 1.6 na 2.0 r4 wg mnie 2.0 r4 plusy wszystko pasuje wyciągasz jeden silnik i w jego miejsce pakujesz drógi . alternator , rozrusznik , aparat zapłonowy itp pasuje . Mniej pali ( niż 1.6) . silnik waży podobnie ( nie trzeba zmieniać spreżyn na mocnijsze ) minusy brak specyficznego dźwieku pracy V6 2.0 v6 plusy koooltowy odgłos pracy silnika minusy większa waga silnika (zmiana spreżyn na mocnijsze lub poruszanie się 5 cm nad aswaltem) , kombinacje elektryczne , mnijsza moc co za tym idzie i przyspieszenie (niż 2.0 r4), alternator , skrzynia biegów, chłodnica itp nie pasują , bardziej awaryjny i skomplikowany silnik . podsumowywójąc WG. MNIE najlepiej założyć silnik typu pinto (1.6 r4 , 1.8 r4 ,2.0 r4) szczególnie 2.0 bo sprawia największą frajde z jazdy i nie trzeba nic kombinować . |
Robson | 15.01.2005 18:09 |
Od: 2004-10-07 Postów: 11 | pinto? czyli ze co ? co to za oznaczenie? mowisz o silniki oryginalnie taunusowskich czy moga byc od sierry na przyklad? |
314TeR | 15.01.2005 18:22 |
Skąd: Warszawa Od: 2003-10-28 Postów: 442 | Pinto jest to oznaczenie silników R4 forda - do rodziny należą najpopularniejsze pojemności 1,3 1,6 1,8 2,0 - generalnie zdrowe 2.0 jest najlepszym wyborem. W 1.8 się nie pakuj - pali więcej niż 2.0 a jeździ gorzej niż 1.6. Z czego weźmiesz ten silnik to już nie istotne - były one w Taunusach, Capri, Granadach, Sierrach, Transitach itd... Jeśli boisz się przerubek - nie znasz się itd... to odpuść sobie wersję EFI z wtryskiem i szukaj gaźnikowej na webberze DGAV 32/36. |
Robson | 15.01.2005 19:05 |
Od: 2004-10-07 Postów: 11 | dzieki - no to azymut juz mam, a orientujecie sie moze ile moze kosztowac taki 2,0 r4? |
gleacken | 15.01.2005 19:21 |
Skąd: lublin Od: 2004-05-14 Postów: 1297 | cena moze byc od 100zl do ~1000zl to zalezy od stanu:) ale dobry ze skrzynia i z calym osprzetem kupisz za ~600zl:) |
Pająk | 15.01.2005 19:46 |
| a bardzo dobry z niemiec kupisz za 1200zl |
[odpowiedz] |
|