Forum

[Szukaj na forum]

Technika
Index >> Garaż >> gaznik
[odpowiedz]
[1] 2 3 > >>
gaznik
AutorWiadomość
many-m20.01.2005 12:33

Skąd: strzelce kraj
Od: 2005-01-01
Postów: 54
mam pytanie czy w gazniku motorcraft chyba jak to mowia na niego szufladkowy czy jakos tak to wlasnie chodzi mi o ta szufladke plastikowa czy ona ma sie otwierac nawet przy lekkim wcisnieciu pedalu gazu czy dopiero jak mu wcisne do deski?? bo zrobilem tak ze otwiera sie nawet przy lekkim wcisnieciu no i auto odrazu zwawiej gna ale nie wiem czy nie bedzie to powodowalo wiekszego zuzycia paliwa? no i teraz to otwiera sie tak conajmniej do polowy a przed tym eksperymentem zaledwie jakies pol centymetra. powiedzcie jakie moga byc skutki takiej operacji
pozdrawiam
314TeR20.01.2005 16:59

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
To jest gaźnik podcisnieniowy, generalnie "sam" powinien się otwierać, ty jedynie sterujesz otwarciem przepustnicy na dole i podciśnienie samo reguluje uchylenie tej przesłony a co za tym idzie ilość podawanego paliwa. Jedynie przy maksymalnym wciśnięciu gazu w podłogę, a dokładnie po maksymalnym wychyleniu krzywki która steruje przepustnicą, za zasłona powinna się uchylić jakieś 1- 2 cm. Ile to już dokładnie nie pamiętam - było to parę lat temu jak się bawiłem tym gaźnikiem.
amator20.01.2005 17:06
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3559
nie chce cie wprowadzic w blad ... ale jak ja rozkrecalem swoje gazniki, i czyscilem to sprawdzalem ten mechanizm i we wszystkich przypadkach otwieral sie dopiero po otwarciu przepustnicy do ok 3/4.

W momencie gwaltownego docisniecia docisniecia na maxa gaznik puszcza wzbogacona mieszanke ... a co za tym idzie, zdecydowanie wzrasta zuzycie paliwa.

twoje ustawienie moze miec podobny skutek jakbys non-stop smigal na ssaniu.
many-m20.01.2005 17:18

Skąd: strzelce kraj
Od: 2005-01-01
Postów: 54
u mnie przed ta operacja otwierala sie jakies 0,5 cm a teraz no troche wiecej ale jak mowicie ze bedzie zar wiecej to chyba zrobie tak jak bylo szkoda bo tak fajnie sie hasalo takim taunim
314TeR20.01.2005 18:23

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
Musisz tak ustawić linkę gazu, że gdy jest puszczony pedał - to linka musi zamknąć w 100% przepustnice na dole gaźnika, natomiast jak wciśniesz pedał gazu w podłogę to ci tą przepustnice musi otworzyć do końca i jednocześnie uchylając zasuwkę podciśnienia.

W skrócie linka musi pracować poprawnie w 100% zakresu gaźnika. Nie otwieranie gaźnika do końca uniemożliwia wykorzystania przyśpieszenia w pełnym zakresie.
many-m20.01.2005 18:28

Skąd: strzelce kraj
Od: 2005-01-01
Postów: 54
przepustnica na dole otwiera sie do konca ale zasowka podcisnienia otwiera sie na 0,5 cm czy to w tym tkwi problem?? jesli tak to jak to mozna wyregulowac tak aby otwierala sie jak nalezy. czy przyczyna tego moze byc jakas peknieta membranka lub cos ze ssaniem?? blagam pomocyyyyyyy

a tak sie fajnie jezdzilo z takim kopem:)
314TeR20.01.2005 18:55

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
Zasówka uchyla się tylko troszkę, tak jak napisałem, jak pamiętam 1-2cm - niewiele - jest to 15-20% maksymalnego otwarcia. Z tego co pamiętam to się uchyla mechanicznie, kurcze już nie pamiętam mechanizmów dokładnie.

Amator ty masz trochę tych gaxników na pułce, może zmierzysz i powiesz dokładnie ile powinna się otworzyć.
amator20.01.2005 19:11
Administrator

Skąd: Pruszków
Od: 2003-10-29
WWW
Postów: 3559
no wiec tak ... w trzch egzemlarzach otwiera sie srednio 5-7 mm.
W gazniku, ktory zdjalem z kolektora ... ponad 20 mm. Ale objawy byly takie, jakby sie motur zachlystywal nadmiarem powietrza przy gwaltownym depnieciu.

Teraz smigam na swoim egzemplarzu testowym. I tu otwarcie nie przekracza 7 mm i zaskakuje dopiero w ostatniej fazie wciskania gazu .. czyli praktycznie w podloge.

efekt ... asfaltu nie zwija, ale przyspiesza plynnie.
314TeR20.01.2005 22:35

Skąd: Warszawa
Od: 2003-10-28
Postów: 442
Więc może to było 0,5 - 1cm... tak jak mówiłem nie pamietam już dokładnie, ale yło to nie wiele.
aro21.01.2005 10:14

Skąd: Mrągowo
Od: 2004-01-12
Postów: 8
Mogę tylko potwierdzić przedmówców. Zasówka tłoczek czy jak tam iglicy otwiera się sam podciśnieniem na małą powyższą odległość, całkowicie tylko po wciśnięciu pedału gazu do końca. Skupić należy się przedewszystkim na szczelności membran i uszczczelek (zwłaszcza górnej pokrywy). No i oczywiście poprawnie wyregulowane ssanie, szczelność i brak luzu na ośce przepustnicy.
many-m21.01.2005 12:40

Skąd: strzelce kraj
Od: 2005-01-01
Postów: 54
to u mnie chyba jednak bedzie to przyczyna ssania bo jak odpalam go rano to musze go trzymac na gazie bo inaczej zgasnie to tak jakby ssanie nie dzialalo? no i do pewnego momentu wchodzi plynnie na obroty i nagle dziura i dopiero puzniej jak sie otworzy szufladka znowu zaczyna wchodzic na wyzsze obroty
Ku...a juz nie mam sily do tego samochodu :evil:
norbi21.01.2005 17:10

Skąd: Jelenia Góra
Od: 2004-05-17
Postów: 44
Masz na 90% zle wyregulowane ssanie dlatego ci gasnie. Po zdjęciu obudowy ssania. Znajdz za obudowa ssania otworek, przekreć zabierak w prawo, tak aby otworek na jego ośce pokrył sie z tamtym. wsadz w te dwa otworki, np wiertło, tak zeby zblokować obrót całego mechanizmu. odkręć tą centralną nakrętke. przekreć wtedy zabierak max. w prawo i zakręć nakrętkę. wyjmij wietrło i założ spowrotem obudowe. Następnie go odpal. nie powinien teraz zgasnąć. rób to oczywiście tylko na całkowicie zimnym silniku.
many-m21.01.2005 17:31

Skąd: strzelce kraj
Od: 2005-01-01
Postów: 54
dobra zrobie jak piszesz ale czy to moze miec zwiazek z tym ze auto jest mulowate jak cieple i jak zimne?
norbi22.01.2005 14:28

Skąd: Jelenia Góra
Od: 2004-05-17
Postów: 44
Jak to ci nie pomoże to może będziesz musiał kupić zestaw naprawczy i powymieniać te wszystkie membranki w gaźniku. Przyczyn tego że auto jest mułowate może być o wiele więcej, np. niewyregulowany dobrze zapłon, sam gaźnik /dobrze sprawdzić spalnie na analizatorze spalin - ja nie płaciłem nic/. Jeśli dalej będzie słabo palił najlepiej jakbyś skonsultował to z dobrym mechaniorem. Zawsze tak robię jeśli z czymś nie mogę poradzić. Powodzenia! pozdro!
norbi22.01.2005 14:31

Skąd: Jelenia Góra
Od: 2004-05-17
Postów: 44
to jeszcze raz ja. Sprawdz także sprężanie w cylindrach, może silnik jest już na wykończeniu? Oby nie.
many-m22.01.2005 16:42

Skąd: strzelce kraj
Od: 2005-01-01
Postów: 54
silnik jest jakies pol riku po kapitalce zaplon tez juz byl ustawiany to zostal tylko gaznik pytalem juz o ten zestaw naprawczy kosztuje 60zl i jak nic nie pomoze to chyba bede musial to kupis:(
gleacken23.01.2005 00:19

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
many-m ja bym sie na twoim miejscu nie zastanawial tylko kupol ten zestaw naprawczy i zregenerowal gaznik po czym bym pojechal do porzadnego fachowca od gaznikow (najlepiej takeigo ktory zajmuje sie regeneracja gaznikow) zeby porzadnie wszystko wyregulowal i bedziesz mial spokuj. bo jednak gaznik ma juz swoje lata i nie wierze ze membranki ma 100% dobre a tak to bedizesz mial przynajmniej 1 problem z glowy. ja sie przymierzam do regeneracji gaznika odkad kupilem tauna i nigdy nie mialem czasu czego teraz zaluje bo jak bym to zrobil 2 lata temu to sporo bym na bezynie oszczedzil i moglbym jeszcze lepiej tauna zrobic za zaoszczedzona kase
many-m23.01.2005 11:42

Skąd: strzelce kraj
Od: 2005-01-01
Postów: 54
no i chyba jednak bede musial kupis ten zestaw chyba ze poskladam cos z tych innych gaznikow bo ma chyba ze trzy:)
gleacken23.01.2005 12:42

Skąd: lublin
Od: 2004-05-14
Postów: 1297
tak ale membranki podejrzewam ze w zadnym nie sa dobre:) 60zl to nie majatek a pozniej bedziesz mial same korzysci:)
many-m23.01.2005 14:35

Skąd: strzelce kraj
Od: 2005-01-01
Postów: 54
jak dobrze pamietam to chyba sa tylkko dwie membranki w tym gazniku nie? a co jeszcze jest w takim zestawie naprawczym? kupowal ktos juz takie cos?

[odpowiedz]
[1] 2 3 > >>