Technika |
Index >> Garaż >> Problemy z instalacją zapłonową |
[odpowiedz] |
|
Problemy z instalacją zapłonową |
Autor | Wiadomość |
Grek | 29.01.2005 20:17 |
Od: 2005-01-29 Postów: 7 | Chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami na temat zapłonu w zagazowanym Taunim. Mam taunusa z slnikiem 1.6, od jakiegoś czasu ciągle miałem problemy z przerywaniem zapłonu i skakaniem iskier po kablach. Wypadanie poszczególnych cylindrów wystepowało szczególnie podczas jazdy z dużym obciążeniem na małych obrotach, przy ruszaniu, oraz prz gwałtownym dodaniu gazu na luzie. Powymieniałem kable, kondensator i nie pomagało. Iskry nadal skakały i nasilało sie to w deszczowe dni, gdy jest wilgotno. Zjawisko to występowało tylko przy jeździe na gazie, natomiast na benzynie iskry już nie skakały. Wpadłem więc na pomysł, że prawdopodobnie mieszankę gazowo-powietrzna jest trudniej zjonizować niż mieszankę benzyno-powietrzną. Zmniejszyłem przerwę na świecach z 0,8 mm na 0,5 mm i jak ręką odjął. Autko jeździ teraz elegencko nawet przyspieszając od 40 na 4 biegu nie przerywa. Pozdrawiam |
Miecho | 30.01.2005 11:55 |
Skąd: Szczecin Londyn Glasgow Od: 2004-09-20 Postów: 139 | Dzięki Grek, ja nie miałem takiego problemu, ale dobrze o tym wiedzieć. Pamiętajmy, żeby pisać tu na forum nie tylko jak mamy jakiś problem, ale także jak uda nam się go rozwiązać i wiemy już co było nie tak. Wtedy łatwiej da się uniknąć tych samych błędów. Thanx once again. Pozdrowienia. :D |
amator | 30.01.2005 17:39 |
Administrator
| Zgadza sie, piszmy czesciej nie tylko co sie zepsulo, ale i jak sie z tym uporalismy. To moze byc bardzo pomocne dla innych. :D Ale mimo wszystko zachecam do zapoznawania sie z ustawieniami "ksiazkowymi" ... gdzie napisane jest ... ze odstep elektrod w swiecach nie powinien przekraczac 0,6 mm :wink: a np. przerwa na platynkach (Bosch) to 0,4-0,5 mm. |
[odpowiedz] |
|