Galeria
Taunus 1978r 1.6
Samochód:Taunus 1978r 1.6
Właściciel:bialy700
Utworzona:2012-03-18 11:50
Aktualizacja:2016-11-26 22:08


Witam wszystkich tutaj zaglądających ,parę dni temu kupiłem tauniego , stał sobie zapomniany od 2006 roku, po zalaniu paliwa o dziwo zapalił bez problemu .Postanowiłem tchnąć w niego drugie życie bo pewnie skończył by na złomie , więc zabrałem się do remontu , choć dodam że robię go sam i nigdy tego wcześniej nie robiłem . W miarę postępu prac będę dodawał nowe zdjęcia . Kolor ma być pomarańczowo złoty metalik , felgi 17cali , wnętrze rudo brązowa skóra i drewno na desce drzwiach i kierownicy. JEŚLI KTOŚ WIE GDZIE MOŻNA KUPIĆ NOWE USZCZELKI SZYB ORAZ DRZWI TO BYŁBYM WDZIĘCZNY . Pozdrawiam .
Komentarze użytkowników
Jeśli to ten o którym myślę to w fajnym stanie jest. mało roboty wymaga. Fajnie że dostanie drugie życie:) Fajnie że nowy Taunusiarz się pojawił:) A teraz co do twojej wizji. Będziesz nim jeździł pod remizę na disco?
szafa  [2012-03-18 12:07]  
Hmm, szafa co do twojego pytania o disco to NIE , po prostu taki styl mi się podoba ,mam jeszcze Warszawę 223 i Mercedesa W116 a Taunus będzie do niedzielnych przejażdżek ,ale jeśli masz jakieś propozycje to chętnie wysłucham oraz wszystkich innych propozycji bo nie chciał bym potem żałować mojego projektu .
bialy700  [2012-03-18 19:22]  
.
Witam Ja Taunusa kupiłem dziś :) 79R 2 dziwi 1.6 koleś ma chyba jeszcze 2 w częściach dziwi fotele silniki itp. jest z pod włocławka jak chcesz kontakt to napisz do mie na zalewskimarek@op.pl Pozdrawiam! ps kupiłes go z ŁABISZYNA BYŁ NA CB?
AGASSI  [2012-03-18 19:54]  
AGASSI dodaj jakieś fotki i jakby co to wysłałem na emeila wiadomość .
bialy700  [2012-03-18 20:10]  
Jeśli te felgi rzeczywiście tak siedzą jak na zdjęciach to bardzo szybko załatwisz opony i ranty nadkoli, szczególnie z przodu. Wiesz Ford faktycznie ma pochodzenie amerykańskie ale akurat ten model nigdy nie jeździł na "afroamerykańskich" felgach. Przemyśl zagadnienie, bo naprawdę te auta bardzo dobrze wyglądają na mniejszych rozmiarach felg i z klasycznymi wzorami.
paras  [2012-03-18 20:12]  
Witamy, witamy! No faktycznie wygląda na bardzo udany zakup i nie wymagający wielkiego remontu zwłaszcza blacharskiego. Taunus II 2d szybko staje się prawdziwym rarytasem, przypuszczam trudniejszym do znalezienia od dziobaka. Ale faktycznie doooobrze przemyśl swoją decyzję o kolorze, tapicerce i felgach. Bo bardzo łatwo zepsuć taunusa i popaść w delikatnie mówiąc "odpust". Nie mówię że jesteśmy ortodoksyjnymi zwolennikami oryginałów, ale umiar i dobry smak się tu liczy. Powodzenia!
amator  [2012-03-18 20:13]  
Felgi są 17cali 7J ET15 opony 205/40/17 , wszystko pomierzone bez sprężyn i nic nie przyciera , a i sprężyny będą jakieś twardsze bardziej sportowe , bo w póżniejszym czasie jest zamiar na silnik 2,9 V8 cosword .
bialy700  [2012-03-18 20:18]  
Nie wiem co nie tak z tym moim wymarzonym kolorem widziałem tutaj takiego Taunusa w złotym kolorze i jak na moje oko był bardzo ładny
bialy700  [2012-03-18 20:28]  
Ach, jeśli ktoś ma jakiś pomysł na kolor i tapicerkę to oczywiście chętnie wysłucham
bialy700  [2012-03-18 20:32]  
a gdybyś pozostał przy błękitnym metaliku, do tego zrobił ciemno granatowe, welurowe wnętrze. Albo jeśli, to faktycznie złoty, albo miodowy metalik, do tego wnętrze welurowe ecru. Pomysłów może być sporo, ale fajnie jakby nawiązywały do klimatu epoki. Poprzeglądaj stare reklamy, foldery.
amator  [2012-03-18 20:50]  
Do malowania jeszcze daleko bo troszkę do zrobienia jest a nie chcę nic na sztukę robić , a i przed malowaniem chcę zrobić kompletny remont zawieszenia i mostu łącznie z piaskowaniem i malowaniem proszkowym
bialy700  [2012-03-18 20:59]  
do wytykania bubli zawsze się ktoś znajdzie, ja tylko od siebie dodam, ze strasznie mi się podobają te chromowane obwódki na zegarach:) gdzie można takie zanabyć? (oponki odradzam w tym stylu, tauniak nie nadaje się na takie jazdy, a i polskie drogi szybko wykończą felgi. Jeszcze małe sprostowanie Cosworth 2,9 v6. i nie polecam ze względu na koszty eksploatacji kosiarki. oczywiście cena warta zabawy, ale trzeba mieć to na uwadze.
Heniu  [2012-03-18 22:09]  
Sorki za te v8 mała pomyłka , co do alu to nie mam zamiaru szaleć i osiągać jakiś zawrotnych prędkości , więcej czasu będzie stał w garażu i tylko w ładną słoneczną niedziele podlece sobie na lody hehe , a co do silnika to lubie sobie przygazować podczas woskowania poczuć zapach byny i posłuchać tego dżwieku . A co do ramek Heniu to kupiłem na allegro listwe chromową 3.5mm szer. i 8m dł. za 20zł plus wysyłka i okleiłem i tyle , z tym że jest troszke zabawy bo trza przykleić cieńszą taśmę dwustronną bo oryginalna jest za gruba i całość się nieładnie wygina .
bialy700  [2012-03-18 22:52]  
jak wrzucisz do niego 2.9 v6 coswortha to maska sie nie bedzie chciała zamknąć raczej widziałem taunusa kombi z tym silnikiem i niby maska sie zamyka ale od strony podszybia odstaje kilka cm
Mishq  [2012-03-18 22:56]  
SZUKAM NOWYCH USZCZELEK SZYB I DRZWI lub używanych w bdb stanie
bialy700  [2012-03-18 23:03]  
Dzisiaj podreperowałem podłogę były tylko dwie dziury 10cm na 10cm, teraz dobrze wyschnie i fluidol i maty wygłuszające .Został bagażnik tylne nadkola i błotniki przednie a i progi do wymiany , a kasta pod lakier .
bialy700  [2012-03-24 20:28]  
Wróciłem z wygnania to napisze o co chodzi z disco, remizą i moim zdaniem gównianym poejsciem. Trafiła Ci sie sztuka nie dość że w dobrym stanie to zachowany w oryginale. Oryginale! na polskie warunki jest to bardzo rzadko spotykane, cholernie rzadko. Takie sztuki powinny być dokłądnie odnowione i tak właśnie pozostawione. Tak jak wyjechały z fabryki. Nie jestem ortodoksyjnym fanatykiem oryginału i nie staram się nawracać wszystkich na te drogę. Ba, gdybyś miał kundla z przebitymi numerami, zamienionym silnikiem, ulepionym wnętrzem z 3 innych modeli to bym nawet pochwalał że ktoś z gówna chce ulepić coś co będzie sprawiać mu radość. Ty za to masz coś fajnego a twoja wizja doprowadzi do tegoż właśnie gównolitu... Może się obrazisz na mnie za to co piszę, ale taka jest prawda. Ludzie jak widać na forum szukają takich wersji żeby mieć coś oryginalnego, innego niż nowy focus, by duch dawnej motoryzacji mógł żyć wiecznie. Starają się zachować je w oryginalne dla zasady. Mój pierwszy Taunus też niestety został przez moja osobę skundlony, lakierem i wnętrzem... Też mnie kusił V6 i uroczy wydech... po 5 latach remontu, walki z materią jedyne co widzę to skundlonego Taunusa... i wiesz co robie wieczorami? Szukam oryginalnych detali by gdy tylko nadarzy się okazja cofnąć moje modyfikacje i wrócić do oryginału. Jeśli w głowie masz tylko przerabianie go i lepienie czegoś to poszukać czegoś już poszczepanionego i nie posiadającego wartości jako oryginał i na nim się baw. I tak pewnie zrobisz co zechcesz. Pewnie będzie kolejny Taunusa z cosą i będzie szacun na dzielni bo jara laka. Pytanie tylko czy posiadając zabytek to to ma tak wyglądać... zdobądź szacunek poprzez zachowanie oryginału. Jest on milszy i fajniejszy
szafa  [2012-03-27 01:14]  
Co to jest to białe,pomarańczowe i fioletowe czym malujesz i jakie ma to właściwości?
PL  [2012-04-05 01:34]  
Najpierw wszystko szlifuje wycinam co trzeba potem oczywiście spawam a potem : wszędzie na gołą blachę EPOKSY to jest środek wchodzący w reakcje z rdzą zapobiegając dalszemu rdzewieniu i tam gdzie jest rdza zabarwi się na czarno a gdzie niema rdzy zabarwi na niebiesko potem maluje pędzlem zwykłą farbą podkładową tlenkową " minią" , potem wszystkie łączenia jak widać na zdjęciu "to białe " masa uszczelniająca na pędzel . potem baranek na pistolet taki jak np. na progi zewnętrzne ,zrobię zdjęcie puszki to wrzucę ,i na koniec po malowaniu auta ostateczna konserwacja na pistolet .
bialy700  [2012-04-05 19:54]  
Taunus 1978r 1.6
Z ta "Minią" sobie daruj bo szkoda kasy i twojego czasu.Radziłbym ci zastosować podkład reaktywny na gołą blachę, ewentualnie na rdzę.Z tego co mi wiadomo to reaktywny wchodzi w reakcję z blachą.
Drof  [2012-04-05 20:08]  
Chyba że przed minią co trzeba było odrdzewiłeś np. Brunox-em, Fertanem itp. są to środki które wchodzą w reakcję z korozją.
jacob81  [2012-04-05 21:31]  
tylko brunox stosuje się tylko i wyłącznie na rdzę. Jest to środek nie na lata tylko do tymczasowej naprawy. Brunox stosowany na czystą nieskorodowaną blachę tylko szkodzi. Polecałbym zabrać to teraz do piaskowania i dać w reaktywny. Zapewni Ci to że twoja praca nie pójdzie na marne. Ps. Nie słuchać panów Mietków z pobliskich warsztatów... Przy pierwszym Taunusie tak robiłem... i teraz nie robię nic tylko żałuje...
szafa  [2012-04-06 11:19]  
Brunox jest do bani - wychodzą spod niego bąble dość szybko. Minia to też nie jest dobry pomysł - moze 25 lat temu gdy nie było nic innego na rynku to było ok - i trzeba było poprawiac tak pomalowaną podłoge co 3 lata ... Od 12 lat walczę ze skorodowanymi Fordami i moim zdaniem najlepiej użyć podkładu reaktywnego na gołą blachę (nie epoksydowego - nie sprawdza sie tak do końca)... A na spód auta nie kładź czasem bitexu -- bo chyba tylko tego brakuje do pełnego zakresu napraw niekoniecznie trwałych rodem i korzeniami sięgających PRL-u Co do uszczelek - zapraszam -- mogę sprowadzić fabrycznie nowe oraz chromowane wypełnienie wciskane w uszczelki... Jedyny problem to cena.
MikeB4  [2012-04-24 18:37]  
Ps. felgi strasznie odpustowe ....
MikeB4  [2012-04-24 18:38]  
SPRZEDAM mojego Taunusa , kont .607 856 606
bialy700  [2012-07-19 22:50]  
weź panie. nie ma takiego sprzedawania. prześpij się z tym, napij się piwa, pogadaj z jakimś pobratymcem z okolicy,
Heniu  [2012-07-20 11:05]  
Heniu o co chodzi z tym koment.....
bialy700  [2012-07-20 23:13]  
żebyś się dobrze zastanowił! każdy ma słabsze chwile z fordem ale trzeba determinacji
Heniu  [2012-07-21 09:14]  
ja tam jestem zainteresowany.Kwestia ceny,a daleko po niego nie mam.
rogal  [2012-07-21 22:14]  
masz go jeszcze czy sprzedany dzieje się coś
Rafal  [2014-03-15 19:40]  
taunus
No i troszkę czasu minęło , długo myślałem o moim fordziku planów było wiele silniki ALU kolory skóry i jeszcze inne bajery , czytałem te wszystkie komentarze i byłem troszkę zły że nikt niepodziela tego co chciałem zrobić z taunusem więc odpuściłem sobie i zapomniałem o nim trochę w tym czasie poczytałem trochę pooglądałem i nadeszła chwila na decyzję co dalej więc tak : fordzik będzie w oryginale , już niedługo idzie do sodowania i potem oryginał lakier . jeszcze tylko zastanawiał się nad kołami czy stalowe czy szukać oryginalnych alufelg .
bialy700  [2015-05-17 22:55]  
do sodowania gdzie dajesz auto??
rogal  [2015-05-17 23:33]  
Bardzo dobra decyzja. Jak chcesz mieć naprawdę wartościowy egzemplarz, to zrób go w oryginale. Powodzenia!
amator  [2015-05-18 00:41]  
a dla mnie to te felgi aluminiowe ze zdjęć wyglądają super
Rafal  [2015-05-18 21:25]  
Sodować będę w Bydgoszczy http://www.renovatio.pl , za Taunusa wołają 3,5tysia plus 500złociszy za pomalowanie w podkładzie .
bialy700  [2015-05-18 21:34]  
Żyje jeszcze ta fura?
Jachym  [2018-05-29 23:43]  

[Dodaj komentarz]