Galeria
Ford Taunus coupe 1972 2.0 V6
Samochód:Ford Taunus coupe 1972 2.0 V6
Właściciel:simooon
Utworzona:2013-06-07 23:06
Aktualizacja:2016-11-26 21:40


Witam

Samochód znalazłem przypadkiem przejeżdżając pod domem gdzie stał. Zagadałem gość mówi że stał od 2005 czy 2006 , najpierw w garazu a potem rok pod chmurką. Gość widać pasjonat ale amerykańców i chciał go robic na muscle. Chyba tym sobie zaskarbiłem jego sympatię że na widok Forda powiedziałem : Ooo wygląda na miniaturę muscle cara . Odpalił ale tylko na gazie , wię pytam gościa ile ? rzucił smieszna kwotą ( ponizej tysia ) . Ponegocjowałem i kupiłem. Gość mówi że nie wie czy da się jechać bo brak hamulców. Ale 12 km przez las chyba dam radę. Wsiadłem z zamiarem sprzedazy ale niestety po 12 kilosach z wszystkim w rozsypce i bez hamulców wysiadłem z bananem na twarzy i decyzją że będzie tylko mój :) .

VINu nie sprawdzałem jeszcze więc nie wiem czy na pewno to ten model jaki mam w umowie :) .

Aha najgorsze jest to że gość od którego kupił Taunusa mój poprzednik był niestety głupcem i zamiast kupić nadwozie fury targa zrobił targa ale ... Boschem :(. następny właściciel starał się naprawić jakimś aluminium ale efekt dramat :(. Mam nadzieję że da się to zrobić.

Ale auto po prostu przezajebiste

Pozdrawiam fanów Forda z dawnych lat

Komentarze użytkowników
......
no cóż..... teraz wiadomo czemu taka cena......powodzenia,działaj jeszcze jest do odratowania.
rogal  [2013-06-08 14:11]  
O ja chromolę. Ale cudak.
Pająk  [2013-06-08 22:15]  
Ratować ? albo morze dalej iść w tą rzeżbe bo jest w nim coś fajnego , tylko trudno powiedzieć co?
(las  [2013-06-08 22:24]  
No właśnie mi też styl nawet sie podoba, tylko zdjąć stary vinyl wszystko pospawać i zrobić blachę porządnie . Potem dać nowy vinyl. Tylko problem że to ma 2.0 V6 i boje się że po remoncie te 90 koników to może byc trochę mało. Szkoda trochę silnik zmieniac jeśli jest oryginalny. Da sie tanio dodać ze 20 kucyków żeby się fajniej jeździło ? pozdrawiam
simooon  [2013-06-08 22:44]  
20 koników da sie tanio dodać w passacie TDI :) chociaż utaj też za kilka stówek możesz mieć więcej koników montując 2.9 V6 a to 2.0 niech leży sobie w garażu jak Ci go bardzo szkoda bo oryginalny :) są tu w galerii różne dziobaki coupe ale Twój jest mocno inny całkiem ciekawy kształt ktoś mu nadał
Mishq  [2013-06-08 23:46]  
ułaaa ... myślę że silnik w tym aucie to jest najmniejszy problem. W każdym razie dużo wytrwałości zyczę i powodzenia!
amator  [2013-06-09 00:17]  
Jak tak czytam o 20 kucach na dzień dobry....to mam wrażenie że bryka szybko w hucie skończy(oby nie)
rogal  [2013-06-09 01:48]  
kurna, cosik mi net szwankuje chyba... a ten cudak to jest ORYGINAŁ ponad wszelką miarę. co do silnika - ogarnij resztę - swap silnika to małe piwo. no i jeśli szkoda ci bo oryginał, to chyba w tym aucie to już nie ma znaczenia....
Heniu  [2013-06-09 10:14]  
No w sumie racja, przesadziłem z ta oryginalnością :) . Dobra to blacha bedzie robiona i wnętrze , a potem silnik inny wrzucę. Blacha jak dobrze pójdzie to już w poniedziałek. Pozdro P.S. Aha Rogal czemu tak sądzisz ? Wydawało mi się że 20 KM z tego silnika to nie jakieś czary-mary ?
simooon  [2013-06-09 10:34]  
Piękna buda - to teraz dużo serca i pracy musisz włożyć , ale auto ma potencjał , byle go nie zmarnować.
venturi  [2013-06-09 12:56]  
Nie oszukujmy sie, żeby to auto było z jajem musi mieć conajmniej jakąś V8semke.Potężne lacze no i coś trzeba zrobić z przodem jest zbyt delikatny względem tyłu a raczej za krótki.Odnowić wnętrze ,lakier ,zegary ,konsole itd..A auto z pewnością będzie ,,orginalne "jak wcześniej zauważyłes .Tylko czy to będzie jaszcze Ford Taunus ?? A cha w pierwszej kolejności wypieprzyć te końcówki tłumika .Chociarz ?? te z pewnością przyjełyby ponad 200 kucyków.Powodzenia i pisz co zamyślasz.
(las  [2013-06-09 17:46]  
Cały dzień rozbierania za mna. W tym wozie wszystko jest na wkręty do metalu :). A co do planów to najpierw solidna blacharka , obspawanie budy i jakies wzmocnienia ( nie chcę klatki). Na V8 mnie nie stać więc pod maską wyląduje jakieś duże V6 ( ma ktoś na zbyciu 2,8 albo 2,9 kompletne na przekładkę w dobrym stanie ?). Styl będzie taki jak teraz USA :) Pozdrawiam
simooon  [2013-06-09 18:46]  
Jak do tej pory to chyba najfajniejsza przerobka ktora jeszcze sie kupy trzyma i moze wyjsc calkiem ciekawie. Dobrze tylko przemysl kolejne etapy i bedzie wzbudzac zainteresowanie w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Jest tu paru magikow wiec i moze ktos ci skleci jakas wizualizacje w progr. graficznym.
jacob81  [2013-06-09 19:19]  
niesamowity :) takiej wydumki jescze nie było, smaczku dodaje "usa" z tyłu:) powodzenia
Kuki.vel.KrZaK  [2013-06-10 09:12]  
Zdjąłem resztki szmaty która udawała vinyl z dachu. Pod spodem jakis szary łamliwy plastik ( to to k.... jest :) ? ), a pod nim rdza. Blacharz miał mnie odwiedzic w wolnej chwili ale jeszcze lipa. Panowie potrzebuje kogos w kujawsko pomorskim kto ogarnie przekładke silnika po blacharce i lakierze. Pozdrawiam
simooon  [2013-06-10 17:20]  
jak,sie ogarniesz to się odezwij
rogal  [2013-06-10 22:40]  
U$A
U$A ! Chapeau bas :)
Kalle  [2013-06-11 02:30]  
swap to nie problem, ale jeśli masz mydelniczke zamiast dachu to ja bym rozważył dalsze poszukiwania innego egzemplarza.
Heniu  [2013-06-11 21:48]  
Wolałbym go nie sprzedawać i zachować linie dachu (mam stosunek emocjonalny do niego) .Nie da sie wspawac dachu ? Pozdrawiam
simooon  [2013-06-11 23:27]  
Jezeli dach ma slaby warto by bylo wzmocnic cale auto zanim wrzucisz w niego kupe hajsu i sie zlamie. Dach to element konstrukcji i nie mozna go od tak sobie go wyciac zastepujac nieprzemyslana wydumką a tu chodzi o twoje i innych na drodze bezpieczenstwo. Moze jakas klatka by to wzmocnila ale to tez nie sa male pieniadze a wlasna produkcja to raczej zly pomysł wiec nie lada orzech masz do zgryzienia.
jacob81  [2013-06-11 23:52]  
Klatka to koszt 1700-2700zł w zależności od stopnia rozbudowania więc, biorąc pod uwagę ile pieniędzy trzeba wsadzic w ten egzemplarz to tylko kropla w morzu.
Pająk  [2013-06-12 09:15]  
Nie wiem czemu ale sadzielem ze znacznie wiecej. Rozumiem ze masz na mysli taka z homologacją.
jacob81  [2013-06-12 12:45]  
Jaką homologacją? Jak kojarzę z dawnych czasów klatka musiała spełniać wymogi wg załącznika J i o żadnej homologacji nie było mowy. Oczywiście chodzi o używanie w rajdach. Co do używania klatki na ulicy - teoretycznie nie wolno ale jednoznacznie nie jest nic napisane. Jeśli coś się zmieniło w temacie to proszę o info.
kabar  [2013-06-12 13:29]  
dokładnie, klatka ma byc zrobiona wg załącznika J, ewentualnie w imprezach zabytkowych zgodna z homologacją auta bądź zgodna z załącznikem K.
Pająk  [2013-06-12 15:23]  
Muscle Car
Jakkolwiek by spoglądać na to auto to można rzec, iż wykonanie kiepskie, ale koncepcja niesamowita. Absolutnie nie bawić się w przywrócenie do oryginału. Należy poprawić niedoróbki z szybami drzwiowymi. Wspawać blaszany dach. Silnika nie ma co wyrzucać skoro jest V6. Postawić go na min 14 calowych kołach z ogromnymi oponami. Cóż mam dziobaka 2d i od kilku lat myślę nad podobnym konceptem. Oryginałów jest już dość sporo. Teraz jest czas na Custom...
V8  [2013-07-19 10:06]  
Fajny
Ja znów szukam tauniaka. Faktycznie wagony pieniędzy do tego wejdą ale warto bo baza niezła .
ravic  [2014-10-03 14:16]  

[Dodaj komentarz]