Galeria
Ford Consul 2.8 V6 Coupe
Samochód:Ford Consul 2.8 V6 Coupe
Właściciel:Kżyho
Utworzona:2005-10-03 01:44
Aktualizacja:2017-04-13 15:45


Więcej o aucie tutaj: http://www.capri.pl/car/1354&img=large

Auto niedawno nabyte, w niespodziewanie dobrym stanie blacharskim. Mechanicznie oczywiście parę pierdółek do zrobienia, ale generalnie jest nieźle i samochód jeździ :)
Silnik tylko mocno za słaby na te gabaryty i masę... :(

Ostatnie zdanie z poprzedniego akapitu już nieaktualne. Z dniem 1.06.06 auto wyjechało z powrotem na drogi z nowym sercem. Jest nim 2.8 EFI na gaźniku ze skrzynią N9 i mostem od 2.3
Teraz to to jeździ już przynajmniej jak należy :)

==================
Update 26.07.2014
26.07.2014
Consul miał paroletnią przerwę w jeżdżeniu. Ja nie bardzo miałem i mam czas się zajmować zarówno nim, jak i tą stroną tym bardziej ;)
Ale, żeby nie było, to dla udokumentowania ważnej zarówno dla nas, jak i dla Consuelli chwili, zamieszczam fotki dokumentujące powrót Forda na drogi :)

Aktualna już małżonka, postawiła ultimatum, że skoro przez tyle lat słuchała o tym, że do ślubu jak co pojedziemy Fordem, to teraz nie chce słyszeć o żadnym innym aucie. Co było robić, trzeba było uruchomić ;)

Nadal bardzo daleko mu do pełnej sprawności i blasku, ale da się jeździć i od tego momentu, co jakiś czas parę kolejnych kilometrów nakręca.

==================
13.04.2017
Rzadko bo rzadko, ale coś tam się jednak dzieje.
W większości przypadków to kolejne fanty na półkę trafiają, na montaż w bliżej nieokreślonej przyszłości. W ten oto sposób w zeszłym roku kupiłem ponoć w super stanie skrzynię N9 pod moje V6 i czeka sobie cierpliwie.
A wczoraj nabyłem od Wołka praktycznie bezluzowy dyfer 3,64, który na dniach powinien do mnie dotrzeć.

Rzadziej natomiast mają okazję trafiać te części już na auto, ale w zeszłym tygodniu jakoś się udało co nieco zrobić, a w kolejnych dniach trzeba będzie to dokończyć.
I tak do przedniego zawieszenia trafiły daaawno temu zregenerowane oryginalne amorki (Boge z 72 roku zdaje się ;) ), a do tego piasty oraz upgrade hamulców na takie z wentylowanymi tarczami.
Wszelkie zaciski i inne malowane części, to oczywiście zasługa naszego niezastąpionego Darka Bad Ass Boya :)
Komentarze użytkowników
Cudo
Piękna maszyna, zdecydowanie jedne z najładniejszych Fordów tamtych lat, marzenie :)
langi  [2005-12-11 22:21]  
Piękna sylwetka, masz może więcej zdjęć wnętrza? może wrzucić kilka więcej...
Maks  [2005-12-11 22:28]  
autko zawaliste!! mam pytanko!! czy moglbym je wstawic do mojej stronki jako wzor modelu Consul ?? jest ladny wiec bedzie sie ladnie prezentowal :) i moge rejestracje zamazac jesli chcesz :) pozdro czekam na odp -gg 8079978 -tlen ozzy93@tlen.pl -hotmail ozzy_1993_@hotmail.com i dalej juz nie bede poddawal bo te chyba starcza:) z gory dzieki
ozzy  [2006-02-07 11:44]  
sliczne autko, szkoda tylko ze tak malo go ostatnio na zywo widac:/ Ps. jaki wkoncu bedzie silnik??
monika  [2006-02-12 15:07]  
no i jak tam swapik?
Maciek_vel.Beddie  [2006-03-11 15:00]  
Hejka! Dzięki za pozytywne komentarze. Jak dodawałem tu auto do galerii to nie było jeszcze mechanizmu komentarzy, więc w ogóle tu nie zaglądałem. A tu taka niespodzianka... :) Troszeczkę zaktualizowałem opis i dodałem zdjęcia spod maski już z 2.8 oraz na prośbę dwie fotki z wnętrza. Na razie fotele jeszcze bez zagłówków, ale już niedługo będą brązowe z zagłówkami z Grani MK2 przed FL. Tapicerka foteli i tylnej półki okazała się nieoryginalną. W oryginale prawdopodobnie była beżowa. Nie miałbym generalnie do niej zastrzeżeń gdyby nie fakt, że w tylnej półce ktoś "zapomniał" o zrobieniu otworów wentylacyjnych - skutek tego taki, że z tyłu jest straszna wilgoć i mam problem z parującą strasznie tylną szybą (ogrzewanie niestety nie działa :( ). Po swapie auto wreszcie jeździ tak jak powinno. 2.8 jest ze Scorpio, ale żeby nie psuć klimatu (choć już co po niektórzy i tak mnie zjechali za samo 2.8 zamiast V4...) ma kolektor dolotowy i gaźnik od 2.3, do tego skrzynia piątka i most od 2.3 Poza silnikiem zostały założone nowe przewody hamulcow na tył, zregenerowane zaciski z przodu, jest chłodnica nowszego typu ze zbiorniczkiem wyrównawczym i elektorniczny zapłon. Do tego nowy reduktor BRC na 140 kW. Obecnie nie ma już z przodu tych "polonezowych" przeciwmgielnych - okazało się, że w oryginalnych wnękach siedzą oryginalne halogenki. Niestety jeden ma pękniete szkło, ale to i tak już jest dobrze, że są :)
Kżyho  [2006-06-24 01:08]  
Widzialem, widzialem na zywo! Co tu duzo gadac ... klasa sama dla siebie. Jest to tak rzadka fura, ze nawet nie ma za bardzo z czym porowna :) Klimat, klimat i jeszcze raz klimat ....
amator  [2006-08-01 21:53]  
ford
czy ford consul i granada to osobne gałęzie forda czy to jest jedno i to sama ?
andrzej20000  [2010-01-04 14:23]  
Consul (Mk3, żeby być dokładnym ;) ) oraz Granda Mk1 to dokładnie to samo. Kwestia różnicy nazw wynika z marketingu i co za tym idzie wersji silnikowo-wyposażeniowych. Consul z założenia jest gorzej wyposażoną Granadą Mk1.
Kżyho  [2010-03-12 18:15]  
Widziałem go przed zimą jak stał dumnie przed domem. Jakbyś coś potrzebował z nowych części do aut to zapraszam nie daleko od Ciebie. Pozdrowienia ze skórzewskiej 45.
Larry  [2016-01-26 13:22]  
Tam gdzie "Części do aut francuskich"? :) Nie widziałem, że w Poznaniu i to tak blisko siedzisz.
Kżyho  [2016-01-26 14:25]  
Wcześniej. Rodon.pl już 11 lat siedzę. Jakby co to dzwoń, masz u mnie cennik hurtowy.
Larry  [2016-01-26 14:52]  
Super! Dzięki :) Rodon kojarzę, jak najbardziej. Jak mi się nudzi jechanie do pracy Złotowską, to przejeżdżam koło Ciebie ;)
Kżyho  [2016-01-26 15:19]  
Elegancki bolid :)
Taunus2.8V6  [2016-01-26 22:50]  

[Dodaj komentarz]