Galeria
Ford Consul 2.8 V6 Coupe
Samochód: | Ford Consul 2.8 V6 Coupe |
Właściciel: | Kżyho |
Utworzona: | 2005-10-03 01:44 |
Aktualizacja: | 2017-04-13 15:45 |
Więcej o aucie tutaj: http://www.capri.pl/car/1354&img=large
Auto niedawno nabyte, w niespodziewanie dobrym stanie blacharskim. Mechanicznie oczywiście parę pierdółek do zrobienia, ale generalnie jest nieźle i samochód jeździ :)
Silnik tylko mocno za słaby na te gabaryty i masę... :(
Ostatnie zdanie z poprzedniego akapitu już nieaktualne. Z dniem 1.06.06 auto wyjechało z powrotem na drogi z nowym sercem. Jest nim 2.8 EFI na gaźniku ze skrzynią N9 i mostem od 2.3
Teraz to to jeździ już przynajmniej jak należy :)
==================
Update 26.07.2014
26.07.2014
Consul miał paroletnią przerwę w jeżdżeniu. Ja nie bardzo miałem i mam czas się zajmować zarówno nim, jak i tą stroną tym bardziej ;)
Ale, żeby nie było, to dla udokumentowania ważnej zarówno dla nas, jak i dla Consuelli chwili, zamieszczam fotki dokumentujące powrót Forda na drogi :)
Aktualna już małżonka, postawiła ultimatum, że skoro przez tyle lat słuchała o tym, że do ślubu jak co pojedziemy Fordem, to teraz nie chce słyszeć o żadnym innym aucie. Co było robić, trzeba było uruchomić ;)
Nadal bardzo daleko mu do pełnej sprawności i blasku, ale da się jeździć i od tego momentu, co jakiś czas parę kolejnych kilometrów nakręca.
==================
13.04.2017
Rzadko bo rzadko, ale coś tam się jednak dzieje.
W większości przypadków to kolejne fanty na półkę trafiają, na montaż w bliżej nieokreślonej przyszłości. W ten oto sposób w zeszłym roku kupiłem ponoć w super stanie skrzynię N9 pod moje V6 i czeka sobie cierpliwie.
A wczoraj nabyłem od Wołka praktycznie bezluzowy dyfer 3,64, który na dniach powinien do mnie dotrzeć.
Rzadziej natomiast mają okazję trafiać te części już na auto, ale w zeszłym tygodniu jakoś się udało co nieco zrobić, a w kolejnych dniach trzeba będzie to dokończyć.
I tak do przedniego zawieszenia trafiły daaawno temu zregenerowane oryginalne amorki (Boge z 72 roku zdaje się ;) ), a do tego piasty oraz upgrade hamulców na takie z wentylowanymi tarczami.
Wszelkie zaciski i inne malowane części, to oczywiście zasługa naszego niezastąpionego Darka Bad Ass Boya :)
Komentarze użytkowników
Cudo
Piękna maszyna, zdecydowanie jedne z najładniejszych Fordów tamtych lat, marzenie :)
Piękna sylwetka, masz może więcej zdjęć wnętrza? może wrzucić kilka więcej...
autko zawaliste!! mam pytanko!! czy moglbym je wstawic do mojej stronki jako wzor modelu Consul ?? jest ladny wiec bedzie sie ladnie prezentowal :) i moge rejestracje zamazac jesli chcesz :) pozdro czekam na odp
-gg 8079978
-tlen ozzy93@tlen.pl
-hotmail ozzy_1993_@hotmail.com
i dalej juz nie bede poddawal bo te chyba starcza:)
z gory dzieki
sliczne autko, szkoda tylko ze tak malo go ostatnio na zywo widac:/ Ps. jaki wkoncu bedzie silnik??
Hejka!
Dzięki za pozytywne komentarze. Jak dodawałem tu auto do galerii to nie było jeszcze mechanizmu komentarzy, więc w ogóle tu nie zaglądałem. A tu taka niespodzianka... :)
Troszeczkę zaktualizowałem opis i dodałem zdjęcia spod maski już z 2.8 oraz na prośbę dwie fotki z wnętrza.
Na razie fotele jeszcze bez zagłówków, ale już niedługo będą brązowe z zagłówkami z Grani MK2 przed FL.
Tapicerka foteli i tylnej półki okazała się nieoryginalną. W oryginale prawdopodobnie była beżowa. Nie miałbym generalnie do niej zastrzeżeń gdyby nie fakt, że w tylnej półce ktoś "zapomniał" o zrobieniu otworów wentylacyjnych - skutek tego taki, że z tyłu jest straszna wilgoć i mam problem z parującą strasznie tylną szybą (ogrzewanie niestety nie działa :( ).
Po swapie auto wreszcie jeździ tak jak powinno. 2.8 jest ze Scorpio, ale żeby nie psuć klimatu (choć już co po niektórzy i tak mnie zjechali za samo 2.8 zamiast V4...) ma kolektor dolotowy i gaźnik od 2.3, do tego skrzynia piątka i most od 2.3
Poza silnikiem zostały założone nowe przewody hamulcow na tył, zregenerowane zaciski z przodu, jest chłodnica nowszego typu ze zbiorniczkiem wyrównawczym i elektorniczny zapłon. Do tego nowy reduktor BRC na 140 kW.
Obecnie nie ma już z przodu tych "polonezowych" przeciwmgielnych - okazało się, że w oryginalnych wnękach siedzą oryginalne halogenki. Niestety jeden ma pękniete szkło, ale to i tak już jest dobrze, że są :)
Widzialem, widzialem na zywo! Co tu duzo gadac ... klasa sama dla siebie. Jest to tak rzadka fura, ze nawet nie ma za bardzo z czym porowna :) Klimat, klimat i jeszcze raz klimat ....
ford
czy ford consul i granada to osobne gałęzie forda czy to jest jedno i to sama ?
Consul (Mk3, żeby być dokładnym ;) ) oraz Granda Mk1 to dokładnie to samo. Kwestia różnicy nazw wynika z marketingu i co za tym idzie wersji silnikowo-wyposażeniowych. Consul z założenia jest gorzej wyposażoną Granadą Mk1.
Widziałem go przed zimą jak stał dumnie przed domem. Jakbyś coś potrzebował z nowych części do aut to zapraszam nie daleko od Ciebie. Pozdrowienia ze skórzewskiej 45.
Tam gdzie "Części do aut francuskich"? :)
Nie widziałem, że w Poznaniu i to tak blisko siedzisz.
Wcześniej. Rodon.pl już 11 lat siedzę. Jakby co to dzwoń, masz u mnie cennik hurtowy.
Super! Dzięki :)
Rodon kojarzę, jak najbardziej. Jak mi się nudzi jechanie do pracy Złotowską, to przejeżdżam koło Ciebie ;)
[Dodaj komentarz]