Na podstawie: "Obsługa samochodów importowanych",WKiŁ, Warszawa 1983
Silnik czterosuwowy z zapłonem iskrowym, umieszczony wzdłużnie nad przednią osią, napędzający koła tylne, w pięciu różnych pojemnościach, rzędowy czetrocylindrowy ( 1.3, 1.6, 2.0 ), lub widlasty sześciocylindrowy ( 2.0, 2.3). Rodzaje i symbole silników 1.3 J2, 1.3 JA, 1.3 JC, 1.6 LA, 1.6 LS, 1.6 LE, 1.6 LE, 2.0 NE, 2.0 NY, 2.3 YY. Każdy z tych silników miał inną moc, moment obrotowy i zużycie paliwa.
Silnik 1300 R4
J2 |
JA |
JC |
|
Stopień sprężania | 9,0 ( HC ) | 8,2 ( LC ) | 9,0 ( HC ) |
Typ silnika | A | B | B |
Średnica cylindra |
80,997 mm | 79,02 mm | 79,02 mm |
Skok tłoka |
62,99 mm | 66,00 mm | 66,00 mm |
Pojemność skokowa |
1,298 dm3 | 1,294 dm3 | 1,294 dm3 |
Moc maksymalna |
42 kW ( 57 KM ) | 40 kW ( 54 KM ) | 43 kW ( 58 KM ) |
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej |
5000 obr/min | 5500 obr/min | 5500 obr/min |
Moment maksymalny |
86 Nm | 90 Nm | 97 Nm |
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego |
3000 obr/min | 3000 obr/min | 3000 obr/min |
Otwarcie zaworu ssącego |
21° przed ZZ | 22° przed ZZ | 22° przed ZZ |
Zamknięcie zaworu ssącego |
55° po ZZ | 54° po ZZ | 54° po ZZ |
Otwarcie zaworu wydechowego |
70° przed ZZ | 64° przed ZZ | 64° przed ZZ |
Zamknięcie zaworu wydechowego |
22° po ZZ | 12° po ZZ | 12° po ZZ |
Luzy zaworów |
|
|
|
LA | LS | LC | LE | |
Stopień sprężania |
8,2 ( LC )
|
9,2 ( HC )
|
9,2 ( HC )
|
9,2 ( HC )
|
Typ silnika |
B
|
B
|
B
|
B
|
Średnica cylindra |
87,67 mm
|
87,67 mm
|
87,67 mm
|
87,67 mm
|
Skok tłoka |
66,00 mm
|
66,00 mm
|
66,00 mm
|
66,00 mm
|
Pojemność skokowa |
1,593 dm3
|
1,593 dm3
|
1,593 dm3
|
1,593 dm3
|
Moc maksymalna |
50 kW ( 68 KM )
|
43 kW ( 58 KM )
|
53 kW ( 72 KM )
|
65 kW ( 88 KM )
|
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej |
5200 obr/min
|
4500 obr/min
|
5000 obr/min
|
5700 obr/min
|
Moment maksymalny |
114,7 Nm
|
110,8 Nm
|
117,7 Nm
|
125 Nm
|
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego |
2700 obr/min
|
2600 obr/min
|
2700 obr/min
|
4000 obr/min
|
Otwarcie zaworu ssącego |
22° przed ZZ
|
22° przed ZZ
|
22° przed ZZ
|
22° przed ZZ
|
Zamknięcie zaworu ssącego |
54° po ZZ
|
54° po ZZ
|
54° po ZZ
|
54° po ZZ
|
Otwarcie zaworu wydechowego |
64° przed ZZ
|
64° przed ZZ
|
64° przed ZZ
|
64° przed ZZ
|
Zamknięcie zaworu wydechowego |
12° po ZZ
|
12° po ZZ
|
12° po ZZ
|
12° po ZZ
|
Luzy zaworów przy kontroli czasów rozrządu - zawór ssący - zawór wydechowy |
0,20 mm 0,25 mm |
0,20 mm
0,25 mm |
0,20 mm
0,25 mm |
0,20 mm
0,25 mm |
NE |
|
Stopień sprężania | 9,2 ( HC ) |
Typ silnika | B |
Średnica cylindra | 90,62 mm |
Skok tłoka | 76,95 mm |
Pojemność skokowa | 1,993 dm3 |
Moc maksymalna | 72 kW ( 98 KM ) |
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej | 5200 obr/min |
Moment maksymalny | 151 Nm |
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego | 3500 obr/min |
Otwarcie zaworu ssącego | 24° przed ZZ |
Zamknięcie zaworu ssącego | 64° po ZZ |
Otwarcie zaworu wydechowego | 70° przed ZZ |
Zamknięcie zaworu wydechowego | 18° po ZZ |
Luzy zaworów przy kontroli czasów rozrządu - zawór ssący - zawór wydechowy |
|
NY |
|
Stopień sprężania | 8,75 ( HC ) |
Średnica cylindra | 84,02 mm |
Skok tłoka | 60,10 mm |
Pojemność skokowa | 1,998 dm3 |
Moc maksymalna | 66 kW ( 90 KM ) |
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej | 5000 obr/min |
Moment maksymalny | 149 Nm |
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego | 3000 obr/min |
Otwarcie zaworu ssącego | 20° przed ZZ |
Zamknięcie zaworu ssącego | 62° po ZZ |
Otwarcie zaworu wydechowego | 56° przed ZZ |
Zamknięcie zaworu wydechowego | 14° po ZZ |
Luzy zaworów przy kontroli czasów rozrządu - zawór ssący - zawór wydechowy |
|
Silnik 2300 V6
YY |
|
Stopień sprężania | 8,75 ( HC ) |
Średnica cylindra | 90,02 mm |
Skok tłoka | 60,14 mm |
Pojemność skokowa | 2,294 dm3 |
Moc maksymalna | 79 kW ( 108 KM ) |
Prędkość obrotowa mocy maksymalnej | 5000 obr/min |
Moment maksymalny | 177 Nm |
Prędkość obrotowa momentu maksymalnego | 3000 obr/min |
Otwarcie zaworu ssącego | 20° przed ZZ |
Zamknięcie zaworu ssącego | 62° po ZZ |
Otwarcie zaworu wydechowego | 56° przed ZZ |
Zamknięcie zaworu wydechowego | 14° po ZZ |
Luzy zaworów przy kontroli czasów rozrządu - zawór ssący - zawór wydechowy |
|